• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

VKD Credit KB

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag har fått ett brev att en fordran överlåtits till ovanstående bolag, har ingen aning om vem som är tidigare fordringsägare, så det kommer jag att mejla till dem och begära ut mer information. De skriver också att eftersom de inte har Datainspektionens tillstånd, så kommer de att ansöka om stämning. Antar att de tänker ta det till Tingsrätten. Har någon hört talas om detta bolag innan? Är det något som jag ska polisanmäla?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Jag har fått ett brev att en fordran överlåtits till ovanstående bolag, har ingen aning om vem som är tidigare fordringsägare, så det kommer jag att mejla till dem och begära ut mer information. De skriver också att eftersom de inte har Datainspektionens tillstånd, så kommer de att ansöka om stämning. Antar att de tänker ta det till Tingsrätten. Har någon hört talas om detta bolag innan? Är det något som jag ska polisanmäla?
Om de inte har tillstånd från Datainspektionen ska de ju inte hålla på överhuvudtaget? Eller? Jag skulle svara dom att de kunde skicka in en stämningsansökan till tingsrätten och att ni ses där. Samt att du kommer begära ersättning för advokatkostnader och arbetstidsförlust.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp